پیشرو حساب...آرامش و توسعه کسب و کار شما
جستجو
جستجو
فهرست مطالب
فرم درخواست مشاوره
خدمات ما

شناسه یکتا حافظه مالیاتی چیست؟

شناسه یکتا حافظه مالیاتی چه کاربردهایی دارد؟

مالیات یکی از بزرگترین روش های درامد کشور می باشد و هزینه های کشور اغلب از طریق مالیات پرداخت می شوند. شناسه مالیاتی یکی از راه هایی است که با استفاده از آن می توان مالیات هر شخص را به صورت دقیق تعیین کرد. اگر می خواهید اطلاعات بیشتری درباره با شناسه کاربری کسب کنید ما به شما پیشنهاد می کنیم که ادامه این مقاله را از دست ندهید.

شناسه یکتای مالیاتی چیست؟

هر شخص در زمانی معین باید مالیاتی را پرداخت کند که مقدار این مالیات به مقدار درآمد آن شخص بستگی دارد. مسلما هر چقدر که درآمد شما بالاتر باشد مالیاتی که پرداخت می کنید نیز بیشتر خواهد بود.

حال این سوال پیش می آید که چگونه درآمد هر فرد حساب می شود و مالیات آن نیز تعیین می شود؟ در جواب به این سوال باید به شما بگوییم که تمام این کارها به وسیله شناسه یکتای مالیاتی انجام می شود.

شناسه یکتای مالیاتی کدی 6 رقمی می باشد. این کد منحصر به فرد است یعنی اینکه برای هر فرد با فرد دیگر فرق می کند. این کد برای شرکت ها و دیگر سازمان ها داده می شود و در سیستم مالیاتی کشور ذخیره می شود. این کد درآمد ها آن شرکت و یا سازمان را ثبت کرده و در زمان مشخص به آنها مالیات را اعلام می کند.

شناسه یکتای مالیاتی چه کاربردهایی دارد؟

شناسه مالیاتی کاربردهای مختلفی دارد که در ادامه به شما آنها را به صورت خلاصه توضیح داده ایم.

  • با داشتن این شناسه مالیاتی اطلاعات در سیستم مالیاتی شما دقیق و بدون اشتباه ثبت می شود.
  • امور مالیاتی کشور با استفاده از این شناسه مالیاتی می تواند راحت تر و با دقت بیشتری روی مالیات ها و تراکنش های مالیاتی نظارت کند.
  • شناسه یکتای مالیاتی باعث می شود که ارتباط الکترونیکی بین شرکت ها و سازمان ها به راحتی برقرار شده و باعث می شود که امکان ارسال و دریافت اطلاعات مالیاتی را داشته باشند.
  • شناسه مالیاتی به صورت معمول در بخشی از شماره مالیاتی استفاده می شود و این کار باعث شده تا صورت حساب های مالیاتی به صورت دقیق و بدون اشتباه ثبت شوند.

چگونه شناسه یکتای حافظه مالیاتی را دریافت کنیم؟

در این بخش از مقاله می خواهیم به شما بگوییم که چگونه می توانید در چند مرحله کوتاه شناسه یکتای مالیاتی خود را دریافت کرده و استفاده کنید. اگر می خواهید این آموزش را یاد بگیرید در ادامه با ما همراه باشید.

  1. در مرحله اول شما باید فایل گواهی امضای الکترونیکی (CSR) خود را دریافت کنید. شما می توانید برای این کار از نرم افزار اسپایدر سیستم استفاده کرده و فایل امضای الکترونیکی خود را ایجاد کنید.
  2. در مرحله دوم شما باید به آدرس tax.gov.ir رفته تا به درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی وارد شوید. بعد وارد شدن به درگاه خود صحفه جدید برای شما باز می شود که شما در آن باید گزینه کارپوشه را انتخاب کنید.
  3. در این مرحله صفحه جدیدی برا شما باز می شود که در آن شما می توانید پرونده های مالیاتی متعلق به خود را مشاهده کنید. سپس پرونده مالیاتی که می خواهید برای آن شناسه مالیاتی دریافت کنید را انتخاب کنید.
  4. در صحفه جدید در سمت راست روی شناسه های یکتا حافظه مالیاتی کلیک کرده و در سمت چپ گزینه دریافت شناسه یکتا حافظه مالیاتی را انتخاب کنید. در صحفه ای که برای شما باز می شود از شما می خواهد که انتخاب کنید کدام یک از روش ها را برای ارسال صورت حساب استفاده می کنید که باید روش مورد نظر خود را انتخاب کنید.
  5. در این مرحله از شما می خواهید که فایل کلید عمومی که در قبلا با استفاده از نرم افزار مورد استفاده خود ایجاد کرده اید را انتخاب و بارگذاری کنید.

در ادامه اگر اطلاعاتی مربوط به حافظه مالیاتی و پایانه فروشگاهی دارید را در فرم مشخص شده وارد کنید. بعد از این کار شناسه یکتای مالیاتی خود را دریافت خواهید کرد.

تفاوت شناسه یکتای مالیاتی با شناسه منحصر به فرد مالیاتی چیست؟

در این بخش از مقاله می خواهیم به شما تفاوت شناسه یکتای مالیاتی با شناسه منحصر به فرد مالیاتی را بگوییم تا این دو را با یکدیگر اشتباه نگیرید.

شناسه منحصر به فرد مالیاتی:

شناسه منحصر به فرد مالیاتی کدی است که شامل 22 کاراکتر می شود. این شناسه برای هر پرونده و صورت حساب مالیاتی به صورت منحصر به فرد ایجاد شده و از بقیه پرنده ها جدا می شود. این شناسه به عنوان شناسه فردی خاص در سیستم امور مالیاتی استفاده می شود.

شناسه یکتای مالیاتی:

شناسه یکتای مالیاتی کدی است که شامل 6 کاراکتر می باشد. این شناسه در شماره منحصر به فرد مالیاتی استفاده می شود. شناسه یکتای مالیاتی به سیستم مالیاتی اطلاع می دهد که این پرونده توسط کدام مودی یا سامانه به سیستم فرستاده شده است.

کلام آخر درباره با شناسه یکتای مالیاتی

شما در این مقاله که از وبسایت ما منتشر شده است اطلاعات زیادی درباره با شناسه یکتای مالیاتی کسب کرده اید. همچنین تفاوت این شناسه با شناسه منحصر به فرد مالیاتی را نیز آموختید. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد و از اینکه با وب سایت ما همراه بودید از شما کمال تشکر را داریم.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x