پیشرو حساب...آرامش و توسعه کسب و کار شما
جستجو
جستجو
فهرست مطالب
دستگاه‌های کارتخوان اندرویدی در اتحادیه طلافروشان
فرم درخواست مشاوره
خدمات ما

دستگاه‌های کارتخوان اندرویدی در اتحادیه طلافروشان

دستگاه‌های کارتخوان اندرویدی در اتحادیه طلافروشانطلا فروشان و سامانه مودیان

آیا سامانه مودیان برای طلا فروشان اجباریست؟ تا چه میزان فروش طلا فروشان از ارسال صورتحساب معاف هستند؟ آیا طلا فروشان باید صورتحساب ارسال کنند؟

به چه روش هایی می توان برای طلا فروشان صورتحساب ارسال کرد؟ مزایا و معایب هر روش برای ارسال صورتحساب چیست؟ بهترین روش برای ارسال صورتحساب برای طلا فروشان چیست ؟

اگر صورتحساب ارسال نکنیم چند درصد جریمه میشویم؟جریمه های عدم ارسال صورتحساب طلافروشان چه قدر است؟

در ایتجا به این سوالات به تفکیک پاسخ می دهیم.

آیا سامانه مودیان برای طلا فروشان اجباریست؟

– بله – بر اساس قانون سامانه مودیان و پایانه های فروشگاهی، طلا فروشان موظفند از ابتدای دی ماه 1402 صورتحساب فروش خود را بر روی سامانه مودیان ارسال کنند.

تا چه میزان فروش طلا فروشان از ارسال صورتحساب معاف هستند؟

– بر اساس بخشنامه مورخ 28/9/1402 و شماره 66930/200/د سازمان امور مالیاتی، کلیه صاحبان طلا فروشان مکلفند با هر حجم از فروش کالا یا خدمات از تاریخ 1/10/1402 ، صورتحساب های خود را بر روی سامانه مودیان ارسال نمایند. با مستنکفین از اجرای این حکم مطابق قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان برخورد می شود.

به چه روش هایی می توان برای طلا فروشان صورتحساب ارسال کرد؟

ا – ارسال از طریق نرم افزار مالی مجموعه
2- استفاده از نرم افزارهای واسط سامانه مودیان
3 – عقد قرارداد با شرکت های معتمد و استفاده از سامانه آنها جهت ارسال صورتحساب

مزایا و معایب هر روش برای ارسال صورتحساب چیست؟

1- مزایا و معایب استفاده از نرم افزار های مالی

پس از تصویب قانون سامانه مودیان و پایانه های فروشگاهی، شرکت های نرم افزاری به سرعت تلاش کردند تا با کدهای نوشته و منتشر شده توسط سازمان امور مالیاتی، نرم افزارهای خود را به روز رسانی کرده و افزونه سامانه مودیان را به آن اضافه نمایند.

  • نقطه قوت استفاده از نرم افزار های مالیاتی 

ارسال صورتحساب با نرم افزار این است که تنها یکبار صورتحساب در نرم افزار ثبت شده و همان صورتحساب به سازمان امور مالیاتی ارسال می شود.البته قبل از آن باید تعریف کد کالا ها بر اساس فایل اکسل منتشر شده توسط دارایی و شناسه یکتا و کلید عمومی و اختصاصی در نرم افزار انجام شود.یعنی با یکبار ثبت فاکتور نیازی به دوباره کاری جهت ثبت آن نبوده و همان فاکتور به سامانه ارسال می شود.

  • نقاط ضعف استفاده از نرم افزار های مالیاتی 

اما با تصویب لایحه تسهیل، مقرر گردید واریزی های دستگاه پوز به عنوان صورتحساب ارسالی در نظر گرفته شود.حال تصور کنید مشتری به عنوان مثال برای خرید 5 میلیون تومانی، 3 میلیون تومان را در دستگاه پوز کارت کشیده و مابقی را کارت به کارت نموده است.حسابدار نیز فاکتور را به مبلغ 5 میلیون تومان ثبت نموده است.در اینجا ارسال صورتحساب به مبلغ 5 میلیون تومان باعث میشود مبلغ فروش در مجموع 7 میلیون تومان بر روی سامانه مودیان ارسال گردد.زیرا بخشی از فاکتور در قالب دستگاه پوز به سامانه ارسال شده است و در صورتی که حسابدار بخواهد فاکتور را اصلاح کند امکان دارد دچار اختلاف حسابهای عمده با مشتریان خود شود.همچنین اغلب نرم افزارها امکان دریافت اطلاعات فروش در قالب فایل اکسل را نداشته و بعضا هنگام به روزرسانی ها، کند عمل کرده و صورتحساب ها را ارسال نمی نمایند و حتی ممکن است در محیط نرم افزار به صورت در حال ارسال یا ارسال شده نشان دهند اما در عمل فاکتور ارسال نشود.همچنین شرکت های نرم افزاری هیچ گونه تعهدی در ارتباط با عدم ارسال صورتسحاب ارائه نمی نمایند.

2- استفاده از نرم افزارهای واسط سامانه مودیان

با تصویب قانون سامانه مودیان، تیم های نرم افزاری تصمیم به نوشتن کد های منتشر شده توسط دارایی و فروش آن تحت عنوان نرم افزار واسط سامانه مودیان گرفتند و به سرعت تعداد زیادی از آنها منتشر شد.

  • نقاط ضعف استفاده از نرم افزار واسط سامانه مودیان 

نقطه ضعف نرم افزارهای واسط این است که شخص مجدد باید صورتحساب خود را در نرم افزار ثبت کند.یعنی این نرم افزارها برای کسب و کارهایی که روزانه بیش از 10 فاکتور فروش دارند شاید زیاد مناسب نباشد زیرا باعث دوباره کاری می شود.اما با این حال نقاط قوت آنها میتواند هر کسب و کاری را متقاعد کند که از آنها استفاده کند.

  • نقاط قوت استفاده از نرم افزار واسط سامانه مودیان 

اما نرم افزارهای واسط به دلیل اینکه فقط با هدف ارسال صورتحساب نوشته شده اند، در به روز رسانی ها بسیار سریعتر عمل کرده و اغلب قابلیت ورود اطلاعات از اکسل را نیز دارند.همچنین میتوان در مواردی که مشتری بخشی از فاکتور خود را در دستگاه کارت خوان کارت کشیده و بخش دیگر آن را حواله یا کارت به کارت کرده، فقط برای قسمت حواله شده صورتحساب صادر نمود بدون اینکه خللی در سیستم مالی واقعی مجموعه ایجاد شود.این نرم افزارها بسیار مناسب پزشکان، وکلا، مشاوران خانواده ، پیمانکاران،مهندسان، مهندسین مشاور ، شرکتها و نمایندگی های بیمه و کسانی است که تعدادفاکتور کمی در روز دارند. همچنین از قیمت بسیار اندک و مناسبی برخوردار بوده وبه راحتی نصب و راه اندازی می شوند.همچنین این نرم افزارها اطلاعات کالا و خدمات تعریف شده را در خود ذخیر کرده و به راحتی و با سرعت بالا میتوان در دفعات بعد صورتحساب ها را بر روی آنها ارسال نمود.

3 – عقد قرارداد با شرکت های معتمد و استفاده از سامانه آنها جهت ارسال صورتحساب

سازمان امور مالیاتی به تعدادی شرکت که زیر ساخت نرم افزاری و سخت افزاری لازم جهت دریافت و ارسال صورتحساب ها را مهیا کرده و متقاضی اجرای آن بوده اند تحت عنوان شرکت معتمد مجوز داده است تا با دریافت صورتحساب مودیان ، این صورتحساب ها را به سامانه مودیان ارسال کنند.

  • نقاط ضعف عقد قرارداد با شرکت های معتمد 

نقاط ضعف زیادی برای عملیات شرکت های معتمد به وجود آمده است.از قبیل اینکه این شرکت ها در حالت رایگان دارای خدمات و پشتیبانی ضعیفی بوده و در صورتی که مودیان بخواهند پشتیبانی مناسبی دریافت کنند ، باید هزینه های سنگینی بپردازند.این شرکت ها تماما در تهران بوده و در سایر شهر ها خدماتی ارائه نمی دهند.همچین به دلیل مراجعه زیاد اغلب با قطع شدن سامانه مواجه هستند.همچنین مودی باید صورتحساب های خود را مجددا در سامانه آنها ثبت نماید و عملا دوباره کاری می شود.حتی سامانه این شرکت ها قابلیت ذخیره انواع کالا و کدکالا را برای مودیان نداشته و مودی مجدد باید نام کالا و کد کالا را هنگام ثبت فاکتور در سامانه وارد نماید که انجام کار را سختتر و زمان بر تر می کند.

  • نقاط قوت عقد قرارداد با شرکت های معتمد 

تنها نقطه قوت همکاری با شرکت های معتمد این است که این شرکت ها مطابق قرارداد در صورتی که مودی صورتحساب خود را بر روی سامانه آنها بارگذاری نماید و تایید شود، ارسال صورتحساب بر روی سامانه دارایی را تضمین می نمایند و در صورت عدم ارسا ل متعهد به پرداخت جریمه ها می شوند.با این حال نیز، مطمینا مودیان دراین مسیر نیز دارای چالش خواهند بود.

بهترین روش برای ارسال صورتحساب برای طلا فروشان چیست ؟

استفاده از نرم افزار واسط سامانه مودیان پیشرو حساب به دلایل زیر :

1- هزینه بسیار پایین
2- نصب و راه اندازی سریع و آسان
3- ارسال صورتحساب به صورت سریع و آسان
4- نداشتن خطا در ارسال صورتحساب ها
5- محیط کاربری ساده
6- قابل نصب بر روی تلفن همراه و دستگاه پوز
7- قابلیت ارسال صورتحساب از هر نقطه دنیا

به وسیله دستگاه های پوز اندرویدی پیشرو حساب و نرم افزار نصب شده بر روی آن به راحتی میتوانید در فروشگاه خود صورتحساب ارسال نمایید . به راحتی فاکتور خود را بر روی دستگاه پوز اتدرویدی با جزییات ثبت می کنید و نیازی به خرید نرم افزار یا سخت افزار خاصی نداری.این دستگاه ها صرفه جویی در فضا و هزینه ها و سرعت بالارا به شما ارائه داده و دیگر نایزی به خرید کامپیوتر و یا انعقاد قرارداد با شرکت های معتمد نیست و به راحتی میتوانید صورتحساب خود را ارسال کنید.
همچنین این نرم افزار بر روی تلفن همراه شما نصب شده و به صورت آنلاین و وب از هر جای دنیا می توانید صورتحساب خود را ارسال کنید.برای خرید نرم افزار تحت وب و اندروید پیشرو حساب با کارشناسان ما با شماره های 09120720915 و 09152308040 تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنیم.

برای ارسال صورتحساب و فرار از جریمه های سنگین چه کنیم؟

کافی ست وارد سایت www.pishrohesab.com شوید و نرم افزار واسط را به صورت رایگان دانلود کنید و چندین صورتحساب به عنوان نمونه ارسال کنید تا کیفیت و سرعت نرم افزار و خدمات را به راحتی برآورد نمایید.در این مسیر کارشناسان ما به صورت رایگان پاسخگوی تمامی سوالات شما در ارتباط با سامانه مودیان، کد کالاها، نصب نرم افزار، تکالیف قانونی کسب و کار شما و…خواهند بود. و در صورت رضایت از خدمات می توانید نرم افزار را با مبلغی بسیار مناسب خریداری نمایید.همچنین میتوانید از خدمات یک سال مشاوره و راهنمایی و نظارت کارشناسان ما در ارتباط با صورتحساب های ارسالی خود بهره مند شوید.کارشناسان ما به صورت ماهانه مشاوره های لازم را در این خصوص به شما می دهند تا در ارسال صورتحساب ها دچار خطا و اشتباه نشوید.
همچنین جدیدترین محصول پیشرو حساب، نرم افزارآنلاین ارسال صورتحساب می باشد که بر روی موبایل و یا دستگاه پوز اندرویدی شما نصب شده و به راحتی امکان ارسال صورتحساب را فراهم می نماید.کافیست امتیاز نرم افزار را خریداری، و مطابق دستورالعمل ارسالی، آن را بر روی تلفن همراه خود و یا دستگاه کارت خوان خود نصب نموده تا بتوانید به راحتی در هر لحظه صورتحساب های خود را بر روی سامانه مودیان ارسال نمایید.
این نرم افزار به شکلی نوشته شده است که بر روی دستگاه های پوز اندرویدی نصب شده و با مشاهده فیلم آموزشی چند دقیقه ای به راحتی، شما و یا پرسنل و یا منشی شما میتواند صورتحساب های فروش شما را بر روی آن ثبت و ارسال نماید.
همچنین پیشرو حساب آمادگی ارائه خدمات ارسال صورتحساب برای تمامی متقاضیان را دارد و کافیست به صورت هفتگی اطلاعات فروش خود را بر روی شبکه های اجتمای برای ما ارسال نمایید تا کارشناسان ما در کمترین زمان اقدام به ارسال صورتحساب های فروششما نمایند.
برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره های تخصصی ویژه کسب و کار خود می توانید با جستجوی کلمه پیشرو حساب در گوگل و یا ورود به سایت www.pishrohesab.com و یا تماس با شماره های 09120720915 و یا 09152308040 با کارشناسان ما ارتباط برقرار نموده تا به تمامی سوالات شما پاسخ دهند.

اگر صورتحساب ارسال نکنیم چند درصد جریمه میشویم؟

بر اساس قانون سامانه مودیان و پایانه های فروشگاهی، جرایم زیر در صورت عدم ثبت نام و ارسال صورتحساب اعمال حواهد شد.با دقت مطالعه کنید و اگر میخواهید به کسب و کار خود ادامه دهید باید صورتحساب ارسال کنید در غیر این صورت جرایم سنگین دارایی مانع از ادامه فعالیت شما خواهد شد.
همچنین بر اساس قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب 13/10/1400 اصل طلا از ارزش افزوده معاف است اما در صورتی که طلا فروش صورتحساب خود را ارسال نکند ، مشمول جریمه به میزان 9 درصد ارزش طلا بابت ارزش افزوده طلای فروخته شده خواهد شد.یعنی علاوه بر جرایم زیر 9 درصد ارزش افزوده طلا نیز از وی مطالبه خواهد شد.

الف ـ عدم صدور صورتحساب الکترونیکی، معادل ده درصد(۱۰%) مجموع مبلغ فروش انجام شده بدون صدور صورتحساب الکترونیکی یا بیست میلیون(۲۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال، هر یک که بیشتر باشد.

ب ـ عدم عضویت در سامانه مؤدیان، عدم استفاده از پایانه فروشگاهی، عدم استفاده از حافظه مالیاتی، استفاده از حافظه مالیاتی متعلق به سایر مؤدیان، یا واگذاری حافظه مالیاتی خود به دیگران، معادل ده درصد(۱۰%) مجموع مبلغ فروش انجام شده از آن طرق، یا بیست میلیون(۲۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال، هر یک که بیشتر باشد و محرومیت از اعمال معافیت های مالیاتی، نرخ صفر و مشوقهای موضوع قانون مالیات های مستقیم در همان سال مالی.

پ ـ عدم اعلام شماره حساب یا حسابهای بانکی واحد اقتصادی که گردش مالی واحد از طریق آن یا آنها انجام می شود به سازمان، معادل ده درصد (۱۰%) مجموع مبلغ فروش انجام شده از طریق آن حساب یا بیست میلیون (۲۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال، هر یک که بیشتر باشد و محرومیت از اعمال معافیت های مالیاتی، نرخ صفر و مشوقهای موضوع قانون مالیات های مستقیم در همان سال مالی.

ت ـ عدم تحویل صورتحساب چاپی به خریدار، حذف یا مخدوش کردن صورتحساب، معادل دو درصد(۲%) مبلغ صورتحساب های مذکور یا معادل بیست میلیون(۲۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال هر یک که بیشتر باشد.

ث ـ عدم رعایت احکام مذکور در مواد (۱۲)، (۱۳) و (۱۴) این قانون، معادل یک درصد (۱%) مبلغ فروش گزارش نشده یا معادل ده میلیون (۱۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال، هر یک که بیشتر باشد.
تبصره۱ـ مبلغ جریمه¬های ثابت مندرج در این قانون، متناسب با نرخ تورم سالانه بر اساس آخرین اعلام بانک مرکزی، هر سال توسط سازمان اعلام می شود

. تبصره۲ـ سازمان نمی تواند بیشتر از پنجاه درصد(۵۰%) جریمه های موضوع این ماده را مطابق ماده (۱۹۱) قانون مالیات های مستقیم مورد بخشودگی قرار دهد.

تبصره۳ـ در صورت اعمال جریمه¬های موضوع بندهای «الف» و «ث» این ماده، جریمه موضوع ماده(۱۶۹) قانون مالیات های مستقیم اعمال نمی شود. در صورت اعمال جریمه های مذکور در بند«ب»، جریمه های مذکور در بندهای «الف» و «ت» اعمال نمی شود.

ماده۲۳ـ هر شخصی که به قصد تقلب یا اخلال در نظام مالیاتی کشور، اقدام به تولید، عرضه یا استفاده از تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری و پایانه های فروشگاهی معیوب یا تجهیزات معیوب کننده کند، یا پایانه فروشگاهی خود یا دیگران را تخریب کند، علاوه بر جبران ضرر و زیان، حسب مورد به یک یا چند مورد از مجازات های تعزیری درجه شش قانون مجازات اسلامی به غیر از حبس، محکوم می شود.

تبصره۱ـ تکرار جرم موضوع این ماده برای بیش از سه بار، حسب مورد موجب مجازات های تعزیری درجه پنج قانون مجازات اسلامی به غیر از حبس، می شو د.

تبصره۲ـ اقدام به جرم موضوع این ماده به صورت گروهی و سازمان یافته، موجب مجازات¬های تعزیری درجه چهار قانون مجازات اسلامی به غیر از حبس، حسب مورد می شود.

ماده۲۴ـ در صورت عدم رعایت احکام مذکور در ماده(۲) این قانون، سازمان موظف است مراتب تخلف را به وی و مرجع صادرکننده مجوز فعالیت واحد متخلف اعلام کند. مرجع مذکور مکلف است حداکثر ظرف مدت یک هفته از اعلام سازمان، نسبت به اخطار کتبی به واحد متخلف اقدام کند. چنانچه واحد مذکور ظرف مدت ده روز از تاریخ دریافت اخطار، نسبت به عضویت در سامانه مؤدیان اقدام نکند، برای بار اول به مدت دو هفته و برای بار دوم از دو تا شش ماه با اعلام مرجع صدور مجوز، توسط نیروی انتظامی، و در مورد کسب و کارهای مجازی، توسط کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه، تعطیل یا مسدود خواهد شد. در صورتی که پس از گذشت پانزده روز، مرجع صادرکننده مجوز تعطیلی واحد متخلف را به نیروی انتظامی یا کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه ابلاغ نکند، سازمان موظف است رأساً تعطیلی واحد متخلف را به نیروی انتظامی یا کارگروه مذکور ابلاغ کند. در این صورت، مرجع صادرکننده مجوز، با متخلف در پرداخت مالیات و جریمه ها مسئولیت تضامنی خواهد داشت.

تبصره۱ـ در صورت تداوم تخلف واحد کسب وکار پس از گذشت یک سال، مجوز فعالیت واحد متخلف توسط مرجع صادرکننده مجوز ابطال خواهد شد

تبصره۲ـ بانک مرکزی موظف است درگاهها و پایانه های پرداخت واحد متخلف را در زمان تعطیلی یا تعلیق فعالیت آن واحد، مسدود کند

ماده۲۵ـ پس از انقضای مواعد (مهلتها) مذکور در ماده(۳) این قانون، صورتحساب هایی که در سامانه مؤدیان ثبت نشده باشد، معتبر نبوده و قابل استناد در مراجع دادرسی مالیاتی نخواهد بو د

تبصره۱ـ ذی حسابان و مدیران مالی دستگاههای اجرائی موضوع ماده(۵) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۱۳۸۶/۷/۸ و اصلاحات و الحاقات بعدی آن مکلفند در پذیرش اسناد هزینه¬ای، مفاد این ماده را رعایت کنند.

تبصره۲ـ سازمان مکلف است امکان راستی آزمایی صورتحساب های موضوع این ماده را برای خزانه داری کل، دیوان محاسبات کشور و سایر دستگاههای نظارتی حسب مورد فراهم کند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x