پیشرو حساب...آرامش و توسعه کسب و کار شما
جستجو
جستجو
فهرست مطالب
فرم درخواست مشاوره
خدمات ما

خدمات و وظایف شرکت حسابداری

قبل از بررسی وظایف شرکت حسابداری می‌بایست با اهمیت برون سپاری امور مالی و حسابداری آشنا شویم. استراتژیک ترین و مهمترین بخش یک شرکت و یا موسسه بخش مدیریت امور مالی و حسابداری است. این بخش با ارائه گزارشات مرتب تعیین کننده سود و زیان مجموعه می‌باشند، لزا براساس گزارشات مالی، مدیران و اعضا هیئت مدیره تصمیم به تعدیل و یا توسعه کسب و کار خود می‌گیرند. این موضوع بیانگر لزوم توجه به این بخش است. عموما شرکت‌های کوچک و بزرگ ، موسسات و بنگاه‌های اقتصادی با هدف‌های گوناگون بخش امور مالی و حسابداری خود را برون سپاری می‌کنند. برون سپاری بدان معنا که امور خود را به شرکت‌های حسابداری می‌سپارند و با خیالی راحت به توسعه کسب و کار تخصصی خود می‌پردازند.

هدف از برون سپاری ممکن است صرفه جویی در هزینه‌ها، استفاده از خدمات تخصصی و گروهی با دقت عمل بالا و غیره باشد، اما موضوع حائز اهمیت، تحقیق پیرامون شرکت حسابداری مورد اطمینان است. مدیران و مسئولین یک شرکت با وظایف شرکت حسابداری آشنایی داشته و با پیدا کردن شرکت حسابداری با سابقه و مورد اطمینان به منظور کاهش ریسک و دریافت خدمات تضمینی امور مالی و حسابداری خود را برون سپاری می‌کنند. موسسه پیشرو حساب عصر پویا با به کارگیری تیمی حرفه ای و قدرتمند، سابقه ای درخشان در انجام امور مالی و حسابداری داشته و شما می‌توانید تمامی امور حسابداری خود را با خیال راحت برون سپاری کنید. بدین منظور می‌توانید با مراجعه به بخش تماس با ما با متخصصین شرکت پیشرو حساب عصر پویا در ارتباط باشید.

به منظور بهره‌مندی از خدمات شرکت‌های حسابداری قراردادی بین کارفرما و شرکت حسابداری بسته خواهد شد. بر طبق این قرارداد، شرکت پیمان کار موظف است در مدت زمان مشخص وظایفی که تمامی آن‌ها در قرارداد باید ذکر شود، را با میزان دستمزد مشخص انجام دهد. افراد به دلایل گوناگونی از قبیل کاهش هزینه، تمرکز بر تخصص و فعالیت اصلی شرکت خود، کنترل عملیاتی، پرورش امور داخلی با کم کردن بخش‌های فرعی قابل برون سپاری، بهره مندی از خدمات حرفه ای گروهی متخصص، بهره مندی از خدمات مالی و حسابداری در تمامی شاخه‌ها و زمینه‌ها و غیره اقدام به برون سپاری امور مالی و حسابداری شرکت خود می‌کنند. و در قبال قرارداد وظایف شرکت حسابداری را که مد نظر خود دارند از شرکت پیمان کار طلب می‌کنند.

خدمات و وظایف شرکت حسابداری-پیشروحساب
خدمات و وظایف شرکت حسابداری

شرح وظایف شرکت حسابداری

برای عقد قرارداد با شرکت پیمان کار امور حسابداری و مالی ابتدا باید با وظایف ریز و درشت این شرکت‌ها به خوبی آشنایی داشته باشید. از جمله وظایف شرکت حسابداری می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • جمع آوری تمامی مدارک خرید و فروش نقدی و غیر نقدی به صورت روزانه.
  • تایید صحت و قانونی بودن مدارک و اسناد ارسالی از سوی شرکت مورد قرارداد.
  • کسب اطمینان کافی از شرح جزئیات امور مالی ارسالی و تطبیق دادن با مدارک ارسالی.
  • بررسی اختیارات افراد در پرداخت‌های نقدی و غیر نقدی.
  • بررسی مشخصات ثبت شده روی نمراتور با اسناد و مدارک ارائه شده از سوی شرکت.
  • تفکیک اسناد و مدارک حساب‌های مختلف شرکت در فایل‌ها و پوشه‌های مجزا.
  • صدور مدرک برای پرداخت حقوق و مزایا و مساعدات.
  • نگهداری از لیست پرداختی‌های شرکت به کارمندان و کارکنان به شکل نقدی و غیر نقدی به ترتیب تاریخ پرداخت.
  • ثبت و صدور لیست هزینه‌های شرکت به همراه مدارک.
  • بالانس کردن تمامی حساب‌های شرکت با توجه به قوانین و دستورالعمل‌های موجود.
  • هرگونه اشکال و ایراد جدی که در مدارک و اسناد مالی گذشته موجد است باید به مدیریت اطلاع داده شود.
  • تهیه و تنظیم آمار و اطلاعات و گزارشاتی که طبق قرارداد مشخص شده است.
  • تهیه گزارش ماهیانه از حساب‌های مختلف شرکت طبق درخواست رییس هیئت مدیره.
  • تهیه و تنظیم ترازنامه مالیاتی به صورت دقیق.
  • ارائه گزارش منابع و مصارف به صورت ما‌هانه.
  • تهیه و تنظیم گزارشات مالی به عنوان یکی از مهمترین وظایف شرکت حسابداری .
  • مشخص نمودن و تنظیم گزارش از حساب‌هایی که در آخر سال نیاز به اصلاح دارند و ثبت چگونگی عملیات اصلاح در دفاتر حسابداری.
  • همکاری با مدیران شرکت و یا مجموعه در ارسال مدارک و اسناد مربوط به مجمع عمومی.

وظایف شرکت حسابداری-پیشروحساب

انتخاب شرکت حسابداری معتبر

شناخت وظایف شرکت حسابداری به صورت دقیق به شما در تشخیص شرکت حسابداری معتبر کمک شیانی خواهد کرد. البته قبل از تنظیم جلسه تنظیم قرارداد به رزومه کاری شرکت مورد نظر خود رجوع کنید و از شرکت‌هایی که در گذشته و یا زمان جاری در حال همکاری با شرکت حسابداری مورد نظر شما هستند پیرامون چگونگی انجام وظایف شرکت حسابداری مشترکتان صحبت کنید و از کیفیت کاری آن‌ها مطلع شوید. شرکت حسابداری مورد اطمینان است که به قوانین مالیاتی و بیمه اشراف کامل داشته باشد و اطلاعاتش را به روز نگه دارد، قرارداد خود را محدود به دوره خاصی نمی‌کند و در طی زمان مشاوره مالی به شرکت شما خواهد داد.

به تمامی سوالات مدیران و مسئولین شرکت شما پاسخ کامل و درست بدهد. اصل رازداری را رعایت کند و اطلاعات مالی و حسابداری شرکت شما که اطلاعات مهم و خصوصی است را نزد خود نگه دارد و از افراد مورد اطمینانی در تیم خود استفاده کند تا به هیچ وجه امنیت اطلاعات شرکت شما به خطر نیفتد و همچنین با اصول نامه نگاری آشنایی کامل داشته باشد.

اعتماد به شرکت حسابداری و کاهش هزینه

یکی از مهم ترین و بزرگترین دلایلی که شرکت‌های تجاری و اقتصادی امور خود را به شرکت‌های حسابداری می‌سپارند و از انجام وظایف شرکت حسابداری بهره می‌برد صرفه جویی پنجاه درصدی در هزینه‌ها است. افراد با برون سپاری امور اداری و مالی می‌توانند به جای استخدام یک حسابدار با توانایی محدود از تخصص یک تیم بهره مند شوند و از خدمات این شرکت‌ها استفاده کنند. حسابدار یک مجموعه هر چند هم با تجربه باشد تجربه حسابداری برای تعداد محدودی شرکت را در رزومه کاری خود خواهد داشت اما تجربه کاری شرکت‌های حسابداری با به کارگیری نیروی کار متخصص و به روز، چندین و چند برابر یک فرد با تجربه است. چرا شرکت‌های حسابداری روزانه با چندین شرکت مختلف سر و کار دارند و همین موضوع تجربه کاری این شرکت‌ها را بیشتر و تخصصی تر خواهد کرد.

سخن آخر

اعتماد به شرکت‌های حسابداری مستلزم علم به وظایف شرکت حسابداری و توان تشخیص شرکت حسابداری با تجربه، حرفه ای و به روز است. پیشرو حساب عصر پویا از مشهور ترین شرکت های حسابداری در مشهد همواره پیشرو بوده است و با استفاده از افرادی متعهد و با تجربه آماده پذیرش امور حسابداری و مالی شرکت‌ها، موسسات و کسب و کار‌های نوپا و قدیمی است. شما می‌توانید جهت ارتباط با کارشناسان این مجموعه تماس حاصل فرمایید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x