پیشرو حساب...آرامش و توسعه کسب و کار شما
جستجو
جستجو
فهرست مطالب
فرم درخواست مشاوره
خدمات ما

نقش و اهمیت حسابداری در موفقیت سازمان ها

قبل از این که به نقش حسابداری در میزان موفقیت کسب و کار پرداخته شود، باید با اهداف اصلی حسابداری و نقش آن در کسب و کارها آشنا شد. در واقع هدف اصلی از حسابداری برای شرکت ها و کسب و کارها ارائه و تامین اطلاعات مالی برای موسسان و مدیران شرکت ها است. این اطلاعات باید در اختیار مدیران، سرمایه گذاران و تمامی سهامداران و ذینفعان شرکت و کسب و کار مورد نظر قرار بگیرد. به صورت کلی می توان گفت حسابداری در خصوص جریان های مالی و درآمد ها، سود و زیان و موارد مالیاتی شرکت اطلاعاتی را جمع آوری و دسته بندی کرده و آن را در اختیار مدیریت قرار می دهد.

نقش حسابداری و اهمیت آن در موفقیت کسب و کار

حسابداری در شرکت ها بر اساس نوع داده ها و اطلاعاتی که جمع آوری کرده و ارائه می دهند به انواع مالی و مدیریتی تقسیم بندی می کنند. حسابداری مدیریتی در بهبود اداره کسب و کار اهمیت دارد و حسابداری مالی نیز در مورد چگونگی عملکرد مالی شرکت گزارش ارائه می دهد. با توجه به این موضوع می توان گفت که صحت اطلاعات جمع آوری شده دارای اهمیت بسیار بالایی می باشد زیرا تصمیمات و رویکردهای بعدی سازمان با توجه به این اطلاعات اخذ می گردد.

نقش و اهمیت حسابداری در موفقیت سازمان ها
نقش حسابدار در موفقیت سازمان

نحوه تاثیر حسابدار بر مدیریت داخلی شرکت

در موارد زیادی حسابداران شرکت می توانند بر سیستم مدیریت داخلی سازمان تاثیر گذار باشند که از جمله آنها می توان به موضوعات زیر اشاره نمود:

  • مدت زمان گذشته از حساب های دریافتی
  • گزارش هایی از میزان موجودی شرکت
  • گزارش هایی در خصوص میزان فروش ماهانه شرکت
  • گزارش هایی در خصوص وضعیت حساب های قابل پرداخت

این گزارش ها بایستی به طور دقیق و به موقع تهیه شوند که تاثیر مهمی در تهیه و تخمین میزان بودجه مورد نیاز برای آینده شرکت دارد و باعث می شود که شرایط مالی شرکت پیش بینی گردد. بنابراین می توان گفت که حسابدار های داخلی شرکت، نقش مهم و حیاتی در بهبود شرایط شرکت به عهده دارند.

رسیدگی به امور مالیاتی و برآورد های آن توسط حسابدار در کسب و کار ها

مالیات کلمه‌ای است که همه را می‌ترساند! مالیات یادآورنده‌ استرس معمول مالی و حجم زیادی از رسیدها و صورتحساب‌های انبار شده است. اما نباید به این صورت باشد. شما می‌توانید به کمک نرم‌ افزارهای مالی و حسابداری قابل اعتماد از هر نوع استرسی رها شوید. هر شخص با راه اندازی یک کسب و کار بایستی قوانین و مقررات را نیز در نظر بگیرد یکی از این قوانین مهم، مربوط به مالیات می باشد که لازم است در خصوص ارائه اظهارنامه های مالیاتی آنلاین دقت نمود.

یکی دیگر از نقش های حسابدارها در سازمان، بررسی و تجزیه و تحلیل میزان سود و زیان و امور مالیاتی سازمان ها است که این عمل توسط حسابدارها و با بهره گیری از نرم افزار های حسابداری و همچنین استاندارد های حسابداری صورت می گیرد.

نقش امور مالی در کسب و کار -پیشروحساب
اهمیت حسابداری در موفقیت سازمان ها

مهمترین بخش امور مالیاتی شرکت ها

دقت و وقت شناسی در انجام امور مالیاتی شرکت یکی از مهم ترین اقدامات حسابدار می باشد که باعث جلوگیری از بروز ضرر و جریمه های مالیاتی می شود. بنابراین تمامی کسب و کار ها و شرکت ها موظفند در خصوص ارائه مشخصات و صورت حساب های مالی، دقت عمل داشته باشند که جز مهمی از خدمات حسابداری به شمار می روند.

صاحبان کسب و کار لیست بلند بالایی از تطابق های قانونی مانند سلامتی و امنیت، قوانین استخدام و مالیات دارند. حسابدارتان می تواند شما را از تغییراتی که در قوانین مالیاتی حاصل می شود آگاه سازد و اسناد تطبیقی و قانونی لازم را تکمیل و پر کند. اگر در آماده سازی سند مالیاتی اشتباهی شود کسب و کارتان خسارت زیادی متحمل می شود.

هنگام اقدام برای دریافت وام خوب است که از یک حسابدار مشورت بگیرید. آنها برای پشتیبانی از درخواست تان می توانند سابقه قانونی تان را ارائه کنند. همچنین آنها می توانند مشورت هایی درباره شرایط و نرخ های بانکی بدهند و برای هر امضایی که می خواهید بکنید به شما مشاوره بدهند.

یک حسابدار جایگاه با ارزشی برای رشد کسب و کار شما دارد. اگر شما و حسابدارتان از نرم افزار حسابداری استفاده کنید همواره از عملکرد کسب و کارتان آگاه خواهید بود.

کسب و کارهای کوچک از حسابدار هایشان چه انتظاری دارند؟ امور مالی معمولاً بیشتر از هر مسئله ی دیگری ذهن صاحبان کسب و کارهای کوچک را به خود مشغول می دارد. با این حال، توسعه ی محصولات جدید، کمپین های بازاریابی یا حتی پیشرفت کلی در صورتی امکان پذیر است که سرمایه ی شرکت سالم باشد. انتظارات کسب وکارهای کوچک در این مواقع چیست؟ و آیا با واقعیت کنار می آیند؟ خب، نظرسنجی اخیری که توسط محققان انجام شده سعی در یافتن پاسخ این پرسش ها داشته است.

ضروریت حسابداری در کسب و کار -پیشروحساب

  • نیاز به مشاوره

به نظر می رسد کسب و کارها به دنبال مشاوره گرفتن هستند. این مشورت نه تنها شامل بینش آگاهانه بلکه همچنین شامل توانایی حسابدار در درک بهتر بخش سازمان است. اگرچه محققان دریافتند که اکثر حسابداران ۶۰ درصد از زمان شان را صرف انجام دادن کارها می کنند و فقط ۴۰ درصدشان مشاوره می دهند.

به گفته  ژانت چانگ، مدیر حسابداری آیپزوز «بسیاری از حسابداران می دانند که اگر به امور مالی رسیدگی نکنند و فقط به دادن مشورت اکتفا کنند مشتریانشان را از دست می دهند».

  • استفاده از تکنولوژی

انتظار دیگر کسب و کارهای کوچک از حسابداران توانایی در استفاده از تکنولوژی است. برای نمونه، اینکه آیا می توانند اعداد و ارقام را از طریق نرم افزار حسابداری سازمان گردآوری کنند. خوشبختانه اکثر شرکت های نیوزلند و استرالیا در حال پیوستن به فضای دیجیتال هستند و از آن به عنوان وسیله ای برای بهبود روابط شان با مشتری استفاده می کنند.

در نهایت آیپزوز و کامان لدجر دریافتند که هم اکنون زمان شراکت حسابدار-تجارت رسیده زیرا فرصت های بیشتری نسبت به قبل برای ایجاد رابطه ای طولانی مدت و شراکت موفق وجود دارد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x