پیشرو حساب...آرامش و توسعه کسب و کار شما
جستجو

شرکت حسابداری در مشهد

حسابداری مجموعه ای از فرایند ها است که در آن شخصی تحت عنوان حسابدار به جمع آوری، ثبت و خلاصه کردن اطلاعات می‌پردازد و خروجی این اعمال تهیه گزارش های حسابداری است که شامل گزارش صور ‌های مالی ، گزارش ‌های فصلی و سالانه خواهد شد. نیاز به حسابدار به ویژه در کلان شهر‌هایی نظیر مشهد باعث به وجود آمدن شرکت حسابداری مشهد شده است. در ادامه با خدمات شرکت های حسابداری بیشتر آشنا خواهید شد.

پیشرو حساب عصر پویا به عنوان یک شرکت حسابداری مشهد ، با فعالیت بیش از یک دهه، و البته با به کارگیری نیرو‌هایی متخصص در امر حسابداری خدمت شرکت‌ها خصوصی و دولتی و همچنین موسسات برای تسهیل یافتن حسابدار و حسابرس در سال تاسیس شد. برای کسب اطلاع از خدمات آنلاین، حضوری و غیر حضوری این مجموعه می توانید با کارشناسان این مجموعه تماس حاصل فرمایید. همچنین لازم به ذکر است مجموعه پیشرو حساب از مشهورین شرکت های های مشاوره مالیاتی در مشهد به شمار می رود که با طراحی و ارائه سامانه محاسبه آنلاین مالیات قدمی موثر در جهت سهولت محاسبه مالیات برداشته است.

لوکاپا چولی در سال هزار و چهارصد و نود و چهار میلادی در اروپا اقدام به حسابداری برای نظم بخشیدن به امور مربوط به خود کرد. او در آن زمان حتی تصورش را هم نمی‌کرد، علمی که او پایه گذاری کرد، تا این حد فراگیر شود. اما برای ریشه یابی پیدایش علم حسابداری تا به وجود آمدن شرکت حسابداری مشهد باید به ایران و زمان عباسیان رجوع کرد. دانشمند ایرانی به نام خوارزمی برای اولین بار به معنا و مفهوم صفر، همچنین به نگارش اعداد اشاره کرد و رساله ” جبر و مقابله” را به جهان علم ارزانی داشت. خوب است بدانیم اکنون نیز از ترجمه این رساله برای سیستم بخشی استفاده می‌شود و ترجمه این مقاله برای اولین بار توسط لئونارد فیبوناچی در ایتالیا انجام شد و از آن به بعد در دنیا فراگیر شد.

قبل از شناخت وظایف شرکت های حسابداری، بهتر است انواع حسابداری را بشناسیم، زیرا که شناخت هر حوزه، هر چه پایه ای تر باشد ما را به درک بهتری از آن حوزه خواهد رساند.

خدمات شرکت‌های حسابداری بسته به نوع وظایف به پنج دسته کلی تقسیم می‌شود. این پنج دسته عبارت است از: حسابداری صنعتی، حسابداری مالی، حسابرسی، حسابداری دولتی و حسابداری مدیریت. در ادامه به توضیح مختصر راجع به هر شاخه خواهیم پرداخت.

افرادی با تخصص حسابداری صنعتی نیز در شرکت حسابداری مشهد حضور دارند. هدف از آموزش حسابدار صنعتی محاسبه قیمت تمام شده یک واحد با در نظر گرفتن تمامی عوامل هزینه ساز است. برای حسابداران صنعتی در شرکت حسابداری مشهد وظایف معینی تعریف شده است که بر طبق آن شرکت های حسابداری فعالیت‌‌های مشخصی را انجام ‌می‌دهد. در ادامه لیستی از این وظایف را شرح خواهیم داد؛

  • تشخیص هزینه‌‌های عملیاتی و تامین و تسهیم آن‌ها.
  • استفاده از روش‌‌های مناسب قیمت گذاری برای محصولات تولیدی جدید و قدیمی.
  • کنترل هزینه‌‌های مجموعه و تلاش در جهت کاهش و بهینه سازی هزینه‌‌ها تا حد ممکن.
  • مشاوره و کمک به مدیریت مجموعه در جهت انتخاب بهترین تصمیم در شرایط‌‌های مختلف.
  • کمک به مدیریت مجموعه با ارائه گزارش‌‌ها و آمار‌‌های موجود در راستای نظارت و برنامه ریزی دقیق تر برای شرکت و مجموعه.
  • تحقیق پیرامون بهترین روش تسهیم منابع مالی و هزینه‌‌ها و به کاربردن بهترین روش در کسب و کار.
  • پیش بینی هزینه‌‌های احتمالی در آینده با هدف مشاوره و راهنمایی مدیریت، برای تصمیم گیری بهتر در مدت زمان کمتر.
  • تحلیل انحرافات و اختلافات در میزان هزینه‌‌های پیش بینی شده با هزینه‌‌های واقعی و ارائه راهکار جهت عبور از بحران‌‌های پیش رو.

دقت داشته باشید که هزینه‌‌ها به دو دسته هزینه‌‌های مستقیم و هزینه‌‌های غیر مستقیم تقسیم بندی ‌می‌شوند، که هزینه های مستقیم شامل تمامی هزینه‌‌های موارد اولیه و دستمزد‌‌ها است در صورتی که هزینه‌‌های غیر مستقیم هزینه‌‌هایی هستند که نمی‌توان آن‌ها را در دسته هزینه‌‌ها دسته بندی کرد.

حسابداری مالی در واقع حسابداری گزارش است؛ به دلیل اینکه هدف از این نوع حسابداری تهیه صورت‌های مالی تحت عنوان صورت‌های مالی اساسی است. این شاخه از حسابداری سبب شکل گیری سیستم سهام و بورس در دنیا شد. مخاطب شرکت حسابداری مشهد در ارائه حسابداری مالی بانک‌ها، مشتریان، فروشندگان، کارکنان، کارگزاران بازار سرمایه، سرمایه گذاران بالقوه بستانکاران اعم از بلند مدت و کوتاه مدت و … است.

حسابداری دولتی به منظور جمع آوری و ثبت و ارائه گزارش از درآمد‌ها و همچنین هزینه‌های سالانه دولت‌ها شکل گرفت. در اروپا این روند در قرن ۱۹ هم متداول شد و باعث شد که حسابداران دولتی هزینه‌ها و درآمدهای دولت را پیش بینی کنند و به تصویب مجلس نمایندگان برسانند و بتوانند بودجه سال بعد خود را با استفاده از این روش پیش­بینی و دریافت کنند. در واقع سیستم بودجه از همان زمان شکل گرفت.

حسابداری مدیریت در اوایل قرن بیستم شروع به شکل گیری کرد. این شاخه از حسابداری نیاز به اطلاعات زیادی در زمینه مقدار تولید، قیمت تمام شده خدمات و محصولات، بررسی ظرفیت منابع مختلف و اطلاعات بسیار دیگری دارد تا با این اطلاعات بتوان مناسب ترین کار برای انجام هر کاری را از روش‌های منظم و منطقی انجام داد.

حال که شاخه‌های مختلف حسابداری را به اختصار بیان کردیم به سراغ شناخت خدمات شرکت حسابداری خواهیم رفت. عموما به شرکت‌های مختلف توصیه می‌شود که به جهت حفظ نظم و بهتر انجام شدن امور کار‌های مهم خود، از قبیل حسابداری را برون سپاری کنند. برون سپاری به موسسات و شرکت‌های حسابداری  مالی معتبر راهی تضمین شده است که بسیاری از موسسات، سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ به آن اعتماد کرده و می‌کنند.

از جمله خدمات شرکت حسابداری مشهد می‌توان به مواردی همچون مشاوره در خصوص امور حسابداری، نظارت دائمی و سالانه بر امور حسابداری و یا انجام وظایف کامل حسابداری  اشاره نمود، که در ادامه به بررسی هر کدام از آنها خواهیم پرداخت

مشاوره

 

یکی از خدمات شرکت‌های حسابداری مشاوره امور حسابداری و مالی است. شرکت‌ها زمانی نیاز به این امر دارند که از داشتن نیروی حسابداری به تعداد کافی بهره‌مند باشند و تنها برای جلوگیری از بروز اشتباه و انجام امور مطابق با اصول از خدمات مشاوره شرکت‌های حسابداری بهره می‌برند.

نظارت

خدمت دیگری که می‌توان از شرکت حسابداری مشهد دریافت کرد نظارت دائمی و سالانه بر کلیه امور مالی و حسابداری است، تا شرکت‌ها مطمئن شوند در زمان مقرر سالانه جهت ارائه گزارش مالی سالانه مشکلی وجود نخواهد داشت. شما برای اطلاع از شرایط و قوانین گزارش مالی فصلی و گزارش مالی سالانه می‌توانید مقالات مرتبط با این موضوعات را مطالعه فرمایید.

وظایف کامل

 

شرکت‌ها و موسسات همچنین می‌توانند تمامی وظایف حسابداری و حسابرسی را به صورت کامل از شرکت حسابداری مشهد درخواست کنند. به این منظور در حالت اول اسناد و مدارک مورد نیاز به شرکت حسابداری تحویل داده می‌شود و گزارش دریافت می‌شود و یا از طرف شرکت حسابداری چند نیروی متخصص و حرفه ای به شرکت درخواست دهنده خدمات اعظام می‌شوند. در این حالت افراد موظف هستند تمامی امور حسابداری شرکت متقاضی را انجام دهند و همچنین وظیفه نظارت و مشاوره نیز برعهده خودشان است. در واقع مسئولیت صد در صدی امور با شرکت حسابداری مشهد و افراد اعزام شده است.

حسابداری مالی چه تاثیری بر کسب و کار دارند؟

 

مهم‌ترین عامل اعتماد سهام‌داران اثرات حسابداری مالی بر کسب و کار می‌باشد. اعتماد سهام‌داران و سرمایه‌گذاران به نیروهای اجرایی زمانی اتفاق می‌افتد که گزارش‌های شفاف با جزئیات توسط حسابدار کسب و کار ارائه شود که در نهایت موجب هزینه بیشتر توسط سهام‌دارن برای رشد کسب و کار اتفاق می‌افتد. حسابداری مالی سرعت فعالیت در کسب و کار را بالا برده در صورت مشاهده مشکل در هر بخش می‌توان به سرعت از آشکار شدن مشکلات بزرگتر جلوگیری کرد. از این رو مجموعه پیشرو حساب به عنوان شرکت حسابداری مشهد ، همواره توجه ویژه ای به بحث حسابداری مالی داشته است.

چه نوع گزارشاتی در حسابداری مالی بیان می‌شود؟

از آنجایی که سهام‌داران مخاطب حسابداری مالی هستند باید در هر کسب و کار گزارشات حسابداری مالی به طور کامل ارائه شود. سطح درآمد، دارایی‌ها و بدهی‌ها، میزان هزینه از مهم‌ترین گزارشاتی هستند که در حسابداری مالی بیان می‌شوند. همچنین با بررسی گزارشات حسابداری مالی می‌توان فهمید که چه میزان بودجه خالص جهت ادامه کار باقی مانده است. با ارائه دقیق گزارشات به مدیران مجموعه می‌توان منجر به تصمیمات درست در روند کار شرکت حسابداری مشهد شد.

حسابداری مالی را هر چند وقت باید انجام داد؟

شرکت های حسابداری مشهد در کسب و کارهای بزرگ گزارش حسابداری مالی را به عنوان یک گزارش کامل جهت بررسی تبادلات مالی آن در نظر می گیرند. در سیستم حسابداری دولتی حسابداران مجموعه‌های بزرگ و کوچک به صورت سالیانه گزارش را به مدیران صاحبان کسب و کار می‌دهند. از مزایای آن این است که در صورت هرگونه مشکل در هر زمان از این گزارش جهت پیدا کردن نقص اصلی می‌توان استفاده کرد.

چه نرم افزاری مناسب شغل شما می باشد؟

 

تنوع در نرم افزارهای حسابداری مالی با نوع کسب و کار شما ارتباط مستقیم دارد. شرکت ها طبق فعالیت کسب و کار خود راه های مختلفی برا برای انجام امور مالی و حسابداری خود انتخاب می‌کند. چه برای کارفرمایان و چه برای شرکت حسابداری مشهد شاخه های مختلف حسابداری اهمیت زیادی برخوردار است. چرا که در بلند مدت نقش مهمی در موفقیت کسب و کار دارد.

مزایا استفاده از خدمات حسابداری در مشهد

در ادامه به مهمترین مزیت های برون سپاری امور حسابداری به شرکت های متخصص اشاره خواهیم کرد؛

صرفه جویی در هزینه ها با برون سپاری خدمات حسابداری

یکی از هزاران مزایای برون سپاری و یا استفاده از خدمات شرکت حسابداری مشهد صرفه جویی در هزینه های جاری شرکت و یا مجموعه شما است. بر طبق آمار و بررسی های صورت گرفته، زمانی که شرکت ها از خدمات شرکت حسابداری مشهد استفاده می کنند تا ۵۰ درصد هزینه های خود را نسبت به زمانی که امور خود را به صورت استخدام حسابدار انجام می دهند کاهش خواهند داد.

انعطاف پذیری

نیاز شرکت ها به حسابداری دو بخش است، بخش اول نیاز های ثابت است که برای انجام آن ها باید تمامی هزینه ها و درآمد ها ثبت و ضبط شود و بخش دوم نیاز های دوره ای است. برای انجام نیاز های دوره ای نظیر گزارش های فصلی و گزارش های سالانه نیاز به نیروی متخصص است. برون سپاری این امکان را به شما می دهد که بر حسب نیاز روزانه، ما هانه، فصلی و سالانه خدمات تخصصی و حرفه دریافت نمایید در این صورت شما با انعطاف پذیری بالا در هر زمان امور مورد نیاز خود را طلب خواهید کرد و همچنین از هدر رفت سرمایه در استخدام نیروی تخصصی و تمام وقت جلوگیری به عمل خواهد آمد.

اهداف حسابداری مالی

حسابداری مالی یکی از مهمترین و پرکاربرترین خدماتی است که توسط شرکت حسابداری مشهد ارائه می‌شود. این شاخه از حسابداری با اهداف مختلف انجام می‌شود که از جمله مهم ترین اهداف حسابداری مالی می‌توان به ارزیابی بخش های مختلف شرکت در دوره های زمانی متفاوت اشاره نمود. زمانی که شما از خدمات شرکت حسابداری مشهد استفاده می‌نمایید به صورت مداوم از اطلاعات حسابداری مالی شرکت خود اطلاع خواهید داشت و همین موضوع شما را در ارزیابی و تحلیل نحوه عملکرد بخش های مختلف سیستم خود یاری خواهد کرد و بر اساس داده های به دست آمده می‌توانید نقاط ضعف مجموعه خود را بر طرف کنید و نقاط قوت را تقویت کنید. در این صورت شما به صورت مداوم با استفاده از داده ها قسمت های مختلف مجموعه خود را بالانس خواهید کرد و شرکت شما به صورت مداوم در تعادل خواهد بود.

آینده نگری 

 

هر چه داده های مالی که در دسترس دارید بیشتر باشد، توان آینده نگری شما افزایش خواهد یافت، در نتیجه یکی دیگر از اهداف حسابداری مالی در شرکت حسابداری مشهد بالا بردن توان آینده نگری مجموعه شما با استفاده از داده های مفید مالی گذشته مجموعه شما است. اطلاعات مالی به شما دید واقع گرایانه به جهت تعیین راه آینده و سرمایه گذاری صحیح در بخش های درست را خواهد داد.

سخن آخر

برون سپاری امور حسابداری کمک شایانی به شرکت‌ها و موسسات خواهد کرد، چرا که بدون دردسر و با به کارگیری افرادی متخصص در حوزه حسابداری به انجام امور خود پرداخته و از شر پیچ و خم‌ها و پیچیدگی‌های حسابداری راحت می‌شوند و دیگر نیاز به تحقیق و آزمون و خطا در جهت یافتن فردی لایق برای جایگاه حسابدار و حسابرس نیستند. در این راستا موسسه مالیاتی پیشرو حساب عصر پویا با معرفی حسابرس و حسابدار با تجربه و زبده در مشهد، سعی می کند یاری رسان فعالان اقتصادی در این شهر باشد. در نظر داشته باشید که حسابرسی و حسابداری دو حیطه کاری جدا از هم است. شما می‌توانید با مطالعه مقاله تفاوت حسابدار و حسابرس به بررسی تفاوت‌های این دو حوزه بپردازید.

۱- چرا کارفرمایان امور مالی خود را به شرکت حسابداری مشهد می سپارند؟

به دلیل گسترگی بسیار زیاد امور مالی و حجم بالای قوانین مالی و مالیاتی شرکت ها اقدام به برون سپاری امور مالی مجموعه خود می کنند. برون سپاری امور مالی روشی نوین در مدیریت نسل جدید شرکت ها است.

۲- چه زمانی برای تشکیل پرونده مالیاتی باید به شرکت حسابداری مشهد مراجعه نمود؟

پس از تاسیس یک شرکت و موسسه ای که ثبت شده باشد، باید اقدام به تشکیل پرونده مالیاتی نمود. شرکت ها و موسسه ها از زمان ثبت ۲ ماه وقت دارند تا با کمک یک فرد حرفه ای در شرکت حسابداری مشهد اقدام به تشکیل پرونده مالیاتی نمایند.

۳- چرا شرکت ها و موسسات باید پرونده مالیاتی داشته باشند؟

پرداخت مالیات تنها دلیل تشکیل پرونده مالیاتی نیست بلکه شما با این کار مراحل قانونی را طی خواهید کرد و مجوزهای لازم جهت شروع فعالیت های مختلف تجاری و اقتصادی را اخذ خواهید کرد، چرا که بعد از آن شما کد اقتصادی خواهید داشت و همانطور که می دانید کد اقتصادی لازمه هر گونه فعالیت تجاری در کشور است.

۴- با وجود برون سپاری امور مالی و حسابداری آیا نیاز است که مدیران شرکت ها اطلاعات مالی و حسابداری داشته باشند؟

با وجود برون سپاری امور مالی به شرکت حسابداری مشهد مدیران شرکت ها نیاز به داشتن اطلاعات تخصصی و حرفه ای مالی و حسابداری ندارند و همین موضوع یکی از دلایل مهم مدیران برای اقدام به برون سپاری امور مالی و مالیاتی است، چرا که مدیران می توانند روی امور مهم تر تمرکز و سرمایه گذاری کنند. البته لازم به ذکر است که برخی اطلاعات کلی و عمومی در مورد امور حسابداری لازمه مدیریت هر شرکت و موسسه است. از جمله این اطلاعات می توان به زمان و فرآیند تشکیل پرونده مالیاتی اشاره نمود زیرا اگر مدیر در مورد این موضوع اطلاعاتی نداشته باشد ممکن است فرصت خود را از دست داده و متحمل جریمه از سوی اداره مالیات و دارایی شود.

۵- اطلاعات لازم در زمینه امور مالی و حسابداری برای مدیران مجموعه چیست؟

شما به عنوان مدیر باید اطلاعاتی پیرامون زمان و فرآیند پلمپ دفتر کل و روزنامه داشته باشید. همچنین باید با نگهداری دفاتر حسابداری آشنایی داشته باشید. باید بدانید که فرایند و زمان گزارش های فصلی و سالانه چگونه است و با کلیات مطالب پیرامون اظهارنامه مالیاتی آشنایی داشته باشید. شما می توانید جهت کسب اطلاعات تکمیلی و دریافت مشاوره از شرکت حسابداری مشهد با کارشناسان پیشرو حساب عصر پویا در ارتباط باشید. کارشناسان راجع به این اطلاعات به شما مشاوره خواهند داد.

۶- چگونه می توان از بروز جرائم مالیاتی جلوگیری نمود؟

تنها و بهترین راه جلوگیری از بروز جرائم مالیاتی استفاده از تخصص افراد حرفه ای در شرکت حسابداری مشهد است. این افراد با بررسی و انجام امور مالی شرکت ها و موسسات مختلف به کلیه قوانین و مقررات امور مالیات و حسابداری واقف اند و همین موضوع تا حد بسیار زیادی از بروز خطاهای مالیاتی که منجر به جریمه های سنگین و گاها جبران ناپذیر می شود جلوگیری خواهد کرد.