پیشرو حساب...آرامش و توسعه کسب و کار شما
جستجو
جستجو
فهرست مطالب
فرم درخواست مشاوره
خدمات ما

پیامک دارایی برای کارتخوان

اخیرا اداره ی دارایی پیامک هایی را برای دارندگان دستگاه کارتخوان ارسال کرده است. خیلی از دوستان و  مشتریان ما از ما سوال میکنند که مفهوم این پیامک ها چیست وچه تبعاتی برای انها خواهد داشت؟ 

سازمان امور مالیاتی به طور کلی دارندگان دستگاه کارتخوان و کسانی که از دستگاه کارتخوان استفاده میکنند و حساب بانکیشان  به دستگاه کارتخوان متصل است، را شخصی میداند که صاحب در آمد است.

و بعد از اینکه شخص را صاحب درآمد دانست مکلف میکند شخص  تکالیفی را انجام دهد. که این تکالیف را در قوانین  دارایی عنوان شده است.

 به عنوان مثال کسی که بالای ۵.۵ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ درآمد داشته باشد ، آن کسب و کار  را شخص گروه اول تعیین میکند.

  آن شخص موظف است که دفاتر قانونی روزنامه کل و اسناد و مدارک حسابداری و گزارشات فصلی را آماده و در موعد مقرر ارائه کند و از اظهارنامه و فعالیت‌های مالی کسب و کارش دفاع کند.

 این پیامک ها این را نشان می‌دهد که تراکنش های دستگاه های کارتخوان تحت نظر و تحت رسیدگی دارایی می‌باشد، یعنی دارایی از تراکنش هایی که دستگاه کارتخوان توسط افراد مختلف ایجاد میشود اطلاعات دارد  و به گردش مالی آن‌ها دسترسی دارد و برای گرفتن مالیات بابت تراکنش ها برنامه خواهد داشت .

 

حالا ما باید چیکار کنیم ؟ 

یکی از راهکار ها این است که ما دستگاه کارتخوان را به کد رهگیری سامانه کد اقتصادی خود وصل کنیم.

 حالا اگر این عمل را انجام ندهیم چه اتفاقی برای ما میفتد ؟

 دارایی  بابت دستگاه کارتخوان تشکیل پرونده مالیاتی مجزا خواهد داد. مودی ممکن است  بابت یک کسب و کار در دو محل و بابت دوتا پرونده مالیاتی مالیات بدهد .

مودی باید از طریق مراجعه به واحد مالیاتی حساب بانکی  که دستگاه کارت خوان به آن حساب متصل است را به سازمان امور مالیاتی معرفی کند و با این کار مانع از تشکیل پرونده مجدد توسط سازمان امور مالیاتی شود.

پیشنهاد میکنیم که همه ی مودی ها  جهت دریافت دستگاه کارت خوان ، کد رهگیری سامانه ثبت نام کد اقتصادی خود را  به ارائه دهنده ی سرویس دستگاه کارتخوان خود که همان شرکت های psp و بانک های عامل هستند ارائه کنند.

 این تراکنش ها در دستگاه کارتخوان بر روی پرونده ی مالیاتی قانونی مودی قرار می‌گیرد و مودی از یک منبع مالیاتی مالیاتش را پرداخت می‌کند تا مشمول جرایم سنگین عدم ارایه اظهارنامه و کتمان درآمد و مالیات نشود.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x