پیشرو حساب...آرامش و توسعه کسب و کار شما
جستجو
جستجو
فهرست مطالب
فرم درخواست مشاوره
خدمات ما

۱۰ نکته طلایی در تنظیم اظهارنامه عملکرد پزشکان

برای تکمیل اظهارنامه و رعایت نکات مالیات پزشکان عملکرد اشخاص حقیقی حتما باید یک شماره شبا رو در سامانه ثبت نام کد اقتصادی تون تعریف کنین.باید وارد سایت tax.gov.ir    بشین و از قسمت ثبت نام شماره اقتصادی وارد سامانه ثبت نام تون بشین . نام کاربری و کلمه عبور رو وارد کنین و وارد سامانه  بشین وقتی وارد شدین میتونین به راحتی روی خطاهای قرمز رنگ کلیک کنین و وارد بشین و تغییرات رو انجام بدین یا اطلاعات رو وارد کنین. پیشنهاد ما اینه که این شماره شبا مربوط به حساب متصل به دستگا پوز کسب و کار باشه و وارد کردن یک حساب و شماره شبا کافیه.

 

اگر نام کاربری یا حتی کد رهگیری ثبت نام تون رو فراموش  کردین به راحتی میتونین در ساخل همین سامانه ثبت نام قسمت پایین سمت چپ سایت، فراموشی بزنین تا واسه تون پیامک بشه.

هنگام تکمیل اظهارنامه باید وارد سامانه mytax.gov.ir بشین ثبت نام کنین. بعد از ثبت نام و ورود به سامانه، میتونین قسمت های مختلف نظیر مالیات بر خودرو لوکس، برگه های قطعی ، لیست دستگاههای پوز و پرونده های مالیاتی تون رو ببینین. از همین جا میتونین روی تنظیم اظهارنامه کلیک کنین و وارد بشین.

جهت ورود و تنظیم اظهارنامه به شماره همراه اعلامی در سامانه ثبت نام دو پیامک میاد که باید این پیامک ها رو وارد کنیم و سپس میتونیم وارد فرم اظهارنامه بشیم و اظهارنامه رو تکمیل کنیم.پس پیشنهاد میکنیم اگر میخواین برای کسی اظهارنامه تکمیل کنین حتما قبلش باهاش تماس بگیرین و هماهنگ کنین که این پیامک های رمز رو برای شما ارسال کنه و در دسترس باشه.

در رسیدگی به مالیات عملکرد پزشکان سال ۱۴۰۰، ملاک محاسبه درآمد توسط دارایی ، مبالغ واریزی به حساب های متصل به دستگاه های پوز و سایر حسابهای پزشک هست. پیشنهاد ما اینه حداقل به اندازه مبالغ واریزی به حسابهای  متصل به کارت خوان در اظهارنامه ، درامد شناسایی و اظهار بشه.همچنین اگر در بیمارستان ها یا کلینیک ها و درمانگاه ها فعالیت دارین ، حتما استعلام کارکرد تون رو از این مراکز برای سال ۱۴۰۰ بگیرین و این مبالغ رو به عنوان درامد تون نشون بدین.در اصل باید این مبلغ رو با مبلغ دریافتی از طریق دستگاه کارت خوان مطب تون جع کنین و به عنوان درآمد نشون بدین تا مشمول جریمه کتمان نشین.

 

کسانی که در سال دوم فعالیت و به بعد هستن و در صورتی که مبلغ فروش کالا و یا خدمات شون در سال ۱۴۰۰ کمتر از ۴ میلیارد و هشتصد میلیون تومان بوده، میتونن از فرم تبصره ماده ۱۰۰ استفاده کنن و بدون رسیدگی مالیات شون قطعی میشه و نیازی به نگهداری و ارائه اسناد و مدارک هم ندارن.

کسانی که فرم ماده ۱۰۰ رو پر میکنن و میبینن که مبلغ مالیات پیشنهادی سامانه عدد بالایی هست، و یا میخوان از مزایای ارائه هزینه های درمانی یا بیمه عمر و یا اقساط وام مسکن و یا هزینه های ناشی از حوادث غیر مترقبه استفاده کنن ، و این موارد رو مستند دارن و میخوان بابت کاهش مالیات شون استفاده کنن و یا حتی دفاتر و اسناد و مدارک کاملی دارن ، میتونن اظهارنامه ماده ۱۰۰ تنظیم نکنن و اظهارنامه عادی ارائه کنن و هنگام رسیدگی این موارد رو ارائه بدن و از خودشون دفاع کنن.

هنگام تکمیل اظهارنامه ماده ۱۰۰ باید مبالغ ورودی به حسابهای متصل  به دستگاه های پوز به عنوان درآمد اظهار بشه و در صورتی که مبلغ کمتری اظهار بشه دارایی اون مالیات پرداختی رو علی الحساب فرض میکنه و مجددا مالیات مابه التفاوت درآمد ابرازی و درآمد واقعی رو محاسبه و مطالبه می کنه. 

با رقابتی تر شدن کسب و کارها، حاشیه سود فعالیت ها به شدت کاهش یافته و در صورتی که میخواین از اطلاعات تون دفاع کنین و مالیات واقعی کسب و کارتون رو بدین، حتما پیشنهاد میکنیم اسناد و مدارک و دفاتر رو نگهداری کنین تا هنگام رسیدگی بتونین حاشیه سودتون رو اثبات کنین.

تنظیم اظهارنامه یه کار تخصصی یه که نیاز به تجربه مالی و مالیاتی داره و یه اظهارنامه خوب میتونه هزینه های مالیاتی رو به شدت کاهش بده و یک اظهارنامه مالیاتی ضعیف میتونه حتی باعث تعطیلی و نابودی یه کسب و کار بشه.پس پیشنهاد میکنم برای تنظیم اظهارنامه تون حتما با ما تماس بگیرین.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x