پیشرو حساب...آرامش و توسعه کسب و کار شما
جستجو
جستجو
فهرست مطالب
فرم درخواست مشاوره
خدمات ما

آشنایی با انواع خدمات مالی شرکت حسابداری

خدمات مالی شرکت حسابداری جزو خدماتی هستند که این شرکت‌ها به صاحبان مشاغل ارائه می‌دهند، تا این مشاغل را از نظر مالی سازمان یابند و با قوانین مالیاتی آشنا و به رشد کسب‌وکار آن‌ها کمک کرده باشند. همچنین اکثر مدیران کسب‌وکار علاقه‌مند هستند تا امور مالی مربوط به فعالیت‌شان به بهترین روش کنترل شود و از اشتباهات محاسباتی محفوظ بمانند. برخی از شرکت‌های حسابداری در خدمات تخصصی از جمله استراتژی‌های مالیات تخصص دارند. شرکت پیشرو حساب عصر پویا در این مطلب به خدمات مالی شرکت‌های حسابداری خواهد پرداخت و خواندن این مقاله را به مدیران مالی شرکت‌ها و علاقه‌مندان به شرکت خدمات حسابداری پیشنهاد می‌کند.

اکثر افراد که دارای کسب‌وکاری می‌باشند به علت مواجهه با مسائل و مشکلاتی از جمله حجم زیاد فعالیت‌ها و نداشتن تخصص کافی در امور مالی در پی راه‌کار مناسبی هستند که در نهایت به شرکت‌های حسابداری و خدمات آن‌ها روی می‌آورند. کسب‌وکارهایی که امور مالی و حسابداری خود را به شرکت‌های حسابداری برون سپاری می‌کنند نشانه ضعف آن‌ها در انجام این کار نیست. بلکه نشان‌دهنده مدیریت قوی آن می‌باشد که تلاش می‌کند خطاها و اشتباهات انسانی را کاهش و خسارت‌های مالی جبران ناپذیری نداشته باشد. قبل از اینکه به موضوع اصلی بپردازیم توضیح خواهیم داد که منظور از خدمات شرکت حسابداری چیست و انواع خدمات را شرح می‌دهیم.

 شرکت حسابداری در مشهد

 خدمات شرکت حسابداری چیست؟

خدمات مالی شرکت حسابداری همان خدماتی است که به وسیله شرکت حسابداری ارائه می‌شود تا بتوان امور مالی شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف را سازماندهی کرد. این خدمات شامل بررسی اسناد مالی و همچنین بررسی مجدد آن‌هاست از این دیدگاه که مغایرتی از نظر عملکرد و نقص مدارک وجود نداشته باشد و در امور مالی و فعالیت آن‌ها خللی ایجاد نشود. هر کسب‌وکاری نیازمند است نه تنها از خدمات مالی شرکت‌های حسابداری استفاده کند بلکه از خدمات دیگر که توسط افراد متخصص و خبره تجربه لازم را کسب کند.

انواع خدمات مالی شرکت حسابداری

خدمات مالی شرکت حسابداری، تنها محدود به بخش مالی نبوده و می‌توان از نظر نوع خدمتی که برای شرکت‌ها انجام می‌شود و یا موضوع آن‌ها اقدام به دسته بندی خدمات مالی  نمود. خدمات حسابداری با توجه به نوع خدمت به سه دسته تقسیم بندی می‌شوند:

  • خدمات مشاوره‌ای
  • مشاوره در زمان عقد قراردادهای مالی
  • بررسی صورت‌های مالی
  • خدمات مشاوره‌ای مربوط به مالیات
  • خدمات مشاوره‌ای در زمینه اصلاحات مورد نیاز در امور مالی
  • خدمات پشتیبانی
  • استقرار و راه اندازی سیستم حسابداری
  • طراحی سیستم انبارداری، تولید و حسابداری و…
  • خدمات مربوط به پشتیبانی حسابداری
  • خدمات پیاده سازی نرم افزار حسابداری
  • خدمات اجرایی
  • تهیه و تنظیم صورت‌های مالی
  • بررسی و پیگیری امور مالیاتی
  • انجام امور حسابداری شرکت‌ها در زمینه‌های مختلف
  • تهیه و تنظیم لیست مالیات، بیمه، حقوق و دستمزد و… و ارسال لیست‌ها به ادارات و بخش‌های مربوط

همانطور که گفتیم خدمات مالی شرکت حسابداری محدود به بخش مالی نیست. در این قسمت به بررسی خدمات شرکت حسابداری براساس موضوع می‌پردازیم:

  1. خدمات مالیاتی
  2. تهیه اظهارنامه مالیاتی
  3. تهیه و تنظیم دفاتر قانونی
  4. خدمات مالی
  5. تهیه گزارشات میان دوره‌ای و پایان دوره‌ای
  6. نظارت کردن بر اسناد حسابداری و مالی

خدمات مالی چیست؟

همانطور که می‌دانید خدمات مالی یکی از خدمات شرکت‌های حسابداری می‌باشد. خدمات مالی به سه دسته تقسیم بندی می‌شود. امور مالی شخصی، امور مالی شرکتی و امور مالی دولتی.

خدمات مالی در واقع سرویسی است که شرکت‌های حسابداری در طول سال با داشتن متخصص در زمینه امور مالی و مالیاتی با آن روبرو بوده و خیلی راحت‌تر و سریع‌تر و با هزینه کم توانایی تهیه و تنظیم امور مالی را دارند که می‌توانند به شرکت‌ها و موسسات و همچنین نهادهای قانونی پاسخگو باشند. هر چقدر خدمات مالی شرکت‌های حسابداری به طور صحیح و طبق قوانین و استانداردها انجام شود موجب می‌شود که فعالیت مالی و مدیریتی کسب‌ و کارها و سازمان‌ها افزایش یابد که در پی آن کسب تسهیلات آن‌ها بهتر خواهد شد.

 وظایف شرکت های حسابداری
خدمات مالی شرکت حسابداری

شرکت خدمات مالی و وظایف آن

امروزه با توجه به رقابت‌هایی که بین شرکت‌ها وجود دارد سبب شده هر کسب‌وکاری نیاز به یک مدیرمالی ماهر داشته باشد تا بتواند نقاط قوت و ضعف سیستم شرکت را شناسایی و خدمات مالی مناسبی را ارائه دهد. از جمله وظایف شرکت‌های مالی می‌توان خدمات حسابداری شرکت‌ها، خدمات حسابداری مالیاتی، خدمات در زمینه مشاوره مالیاتی و مالی، خدمات نرم افزار حسابداری و خدمات آموزش حسابداری ذکر کرد. که در اینجا به چند مورد از مهم‌ترین خدمات مالی شرکت‌های حسابداری اشاره می‌کنیم:

  • ارائه راه‌کار جهت پایین آوردن جرائم مالیاتی
  • تهیه اظهارنامه ارزش افزوده
  • تهیه، تنظیم و تحریر دفاتر پلمپ قانونی
  • ارائه راه‌کار مالیاتی و بیمه
  • جمع آوری و آنالیز فاکتورهای خرید و فروش
  • کنترل و مدیریت هزینه‌ها و ارائه راه‌کارها جهت مدیریت بهتر هزینه‌ها
  • نحوه ایجاد رویه و نظم و انضباط مالی
  • نحوه تهیه گزارشات و اطلاعات اصولی و صحیح قابل اتکاء به تصمیم‌گیری مدیران
  • تجزیه و تحلیل وضعیت مالی موسسات و شرکت‌ها
  • تهیه صورت مالی تلفیقی

ضرورت استفاده از خدمات مالی شرکت حسابداری

امروزه با توجه به ابهاماتی که در مدیریت امور مالی به علت بروز شدن قوانین مالی و عدم دانش افراد غیر متخصص اتفاق می‌افتد نیاز است قبل از رخ دادن خسارت‌های زیان بار، امور مالی را به شخص حقیقی یا حقوقی که تخصص و تجربه در این زمینه داشته باشد بسپاریم. سپردن به افراد متخصص سبب می‌شود که آن کسب‌ و کار با درصد زیادی از رشد و سوددهی مواجه شود. از جمله خدمات مالی مهم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. تدوین و ارائه اظهارنامه‌های مالیاتی و آماده کردن مدارک رسمی
  2. نام نویسی و تدوین اظهارنامه مالیاتی مالیات بر ارزش افزوده
  3. تنظیم و تدوین گزارش معاملات فصلی ماده ۱۶۹ مکرر مالیات‌های مستقیم
  4. تهیه گزارش صورت معامله‌های فصلی و فرستادن آن‌ها در پایگاه اینترنتی اداره امور مالیاتی
  5. تنظیم و نوشتن مدارک روزنامه و دفتر کل و مدارک مربوط به درآمد و هزینه

بازاریابی خدمات مالی

بازاریابی خدمات مالی شرکت‌های حسابداری بر استراتژی بازاریابی و رفتار شرکت‌ها اثر می‌گذارد. با استفاده از علم بازاریابی می‌توان شرکت‌های حسابداری را به افراد بیشتری معرفی کرد که در نتیجه آن موجب گسترش عملکرد این نوع شرکت‌ها می‌شود.

خدمات مالی شرکت حسابداری
خدمات مالی شرکت حسابداری

مشکلات عدم استفاده از خدمات مالی شرکت حسابداری

امروزه با گسترش روزافزون جامعه و رشد کسب‌ و کارها به دنبال آن مشکلات فراوانی وجود خواهد داشت. با توجه به این موضوع که اکثر افراد سعی می‌کنند بدون آگاهی از قوانین و با استفاده کردن از تجارب دیگران امور مالی خود را مدیریت کنند، مشکلات زیاد و خسارت‌های جبران ناپذیری برای آن کسب‌وکار ایجاد و مشکلات آن‌ها چند برابر می‌شود.همچنین عدم دانش کافی این افراد از قوانین و مقررات مالی موجب ارتکاب جرائم مالی و مالیاتی برای کسب‌ و کارها می‌شوند که برای آن‌ها زیان بار خواهد بود. یک مدیر  با دریافت مشاوره از خدمات مالی شرکت حسابداری می‌تواند با کسب اطلاعات درست در زمینه مالی موجب بهبود فعالیت‌های مالی خود شود.

خدمات مالی شرکت پیشرو حساب عصر پویا

شرکت حسابداری پیشرو حساب عصر پویا علاوه بر ارائه کلیه خدمات حسابداری حضوری اقدام به ارائه خدمات حسابداری آنلاین به صورت ۲۴ ساعته به شرکت های فعال کرده است. ما در پیشرو حساب با پشتوانه نیروی کار متخصص، کلیه امور حسادباری و مالیاتی مجموعه شما را مدیریت خواهیم کرد و شما را از خطر جرائم مالیاتی مصون خواهیم داشت. جهت ارتباط با متخصصین پیشرو حساب با ما در تماس باشید.

سخن آخر

هدف خدمات مالی شرکت‌های حسابداری راحت‌تر کردن امور مالی کسب‌وکارها می‌باشد. در نهایت برای شرکت‌های حسابداری مهم‌ترین موضوع استفاده از افراد متخصص، قابل اعتماد و کارآمد است تا بتوانند با کمک آن‌ها ثبت و محاسبات مالی مشتریان خود را به خوبی و درست انجام دهند. شرکت پیشرو حساب عصر پویا با عملکرد بالا و با اتکا به علم روز در انجام امور مالی و حسابداری توانسته به شرکت حسابداری قابل اعتماد برای مدیران کسب‌وکار تبدیل شود. شما می‌توانید در صورت نیاز در جهت امور مالی و حسابداری خود با کارشناسان با تجربه شرکت پیشرو حساب عصر پویا در ارتباط باشید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x