پیشرو حساب...آرامش و توسعه کسب و کار شما
جستجو
جستجو
فهرست مطالب
فرم درخواست مشاوره
خدمات ما

آیا شرکت های حمل و نقل بین المللی بار شامل ارزش افزوده می شوند؟

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی کشور، محمد ماسیان معاون مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور، بر اساس قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوبه شورای اسلامی، کلیه خدمات حمل و نقل درون و برون و همچنین حمل و نقل بین شهری، حمل و نقل و حمل و نقل دریایی از جمله – حمل و نقل زمینی و حمل و نقل ریلی به استثنای حمل و نقل هوایی (اعم از مسافر و بار) از ارزش مالی اضافه معاف است.

معاون امور مالی سازمان امور مالی کشور توضیح داد:

قانون دائمی مالیات بر ارزش مصوب ۱۳۰۰/۰۲/۰۳ از تاریخ ۱۳۹۶/۱۴/۱۳ لازم الاجرا است و وظیفه مشمولان این قانون است. اقدام و انطباق قانون قانونی جدید با توجه به این قانون گفت: بر اساس بند (۹) (ب) بند ۱۳ (ب) مالیات دائمی بر ارزش افزوده، حمل و نقل درون و برون شهری (اعم از کالا و مسافر) و حمل و نقل بین المللی ( (حمل و نقل جاده ای، حمل و نقل ریلی و دریایی) معاف از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده.

 

مالیات بر ارزش افزوده پرداخت شده در این بخش تا به امروز قابل استرداد است. بخشنامه سازمان امور مالیاتی مربوط به «اطلاع از صورتجلسه شماره ۴۱-۲۰۱ مورخ ۲۶/۱۲/۱۳۹۷ شورای عالی مالیاتی بر اساس مصوبه بند ب ماده ۵۲) بود. قانون برنامه پنجم و یکی از پنج سال توسعه کشور در خصوص مالیات بر ارزش افزوده خدمات حمل و نقل ریلی» طی نامه شماره ۲۰۰-۹-۹۸ در تاریخ ۷/۲/۲۰۱۳ توسط رئیس سازمان امور مالیاتی ابلاغ شد. ۹۸.

توجه داشته باشید که کلیه خدمات حمل و نقل هوایی و حمل و نقل هوایی از بار و مسافر برای هر دو نوع حمل و نقل و حمل داخلی و بین الملل مالیات بر ارزش افزوده می شود.

نکته مهمی که در ارتباط با شرکت های حمل و نقل بین المللی  بار مطرح میشه در ارتباط با مالیات بر ارزش افزوده این فعالان اینه که در صورتی که حمل بار با ریل انجام بشه  فعالان این حوضه میتونند  از معافیت  مالیات بر ارزش افزوده  طی بخش نامه های خود سازمان امور مالیاتی استفاده کنند

اما در صورتی که حمل بار با کانتینر انجام بشه ، به میزانی کمیسیونی که داخل کشور دریافت میکنند

گفتنی است خدمات حمل و نقل هوایی اعم از بار و مسافر به نرخ ۹ درصد مشمول مالیات بر ارزش افزوده است.

منبع و نحوه محاسبه مالیات بر ارزش افزوده شرکت های حمل و نقل:
مالیات بر ارزش افزوده و مالیات بر ارزش افزوده بار کلی بر دوش شرکت هایی است که توسط این شرکت ها و موسسات حمل و نقل کالا را انجام می دهند و شرکت و سازمان طرف قرارداد باید این مالیات و مالیات بر ارزش افزوده را پرداخت کند.
مالیات و ارزش افزوده برای جابجایی کالاهای حمل شده توسط وسایل نقلیه شرکت و شرکت های حمل و نقل، کل هزینه حمل و نقل کالا است و خریدار باید مالیات و عوارض کالا را بپردازد.
مبلغ مالیات و ارزش افزوده کالاهای غیر بر اساس قرارداد و وسایل حمل و نقل غیر شرکت یا سازمان، کارمزد دریافتی منبع مالیات و ارزش افزوده می باشد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x